Kybernetičtí podvodníci využívají známé osobnosti k lovu obětí: Muž přišel o více než dva miliony korun.
Falešné reklamy v podání známých osobností jako je herec Jakub Prachař či zpěvák Leoš Mareš se stávají stále častějšími nástroji kybernetických podvodníků, kteří loví na internetu. Posledním obětí se stal muž středního věku, který kliknutím na podvodný odkaz přišel o více než dva miliony korun.
Tento příběh není ojedinělý. Podvodníci se snaží získat důvěru obětí pomocí falešných reklam, které slibují rychlé zisky a výhodné investice. Následně oběti přesvědčují k registraci na podvodné obchodní platformy a k vložení peněz.
V případě zmíněného muže to začalo kliknutím na odkaz pod falešnou reklamou. Po registraci na podvodné platformě a vložení údajů byl kontaktován telefonicky a nalákán k investici. Podle dohody měl možnost vybrat částku 46 000 USD, ale když se pokusil provést výběr, zjistil, že webové stránky nefungují.
Podvodníci však tento fakt okamžitě vysvětlili hackery a zaslali mu odkaz na nové stránky. I když se muž pokusil provést další výběr, peníze nikdy nedošly na jeho účet. Během této doby ho podvodníci ujišťovali, že vše bude v pořádku, což ho přimělo opakovaně posílat peníze na další účty, čímž celková částka podvodu dosáhla výše 2,25 milionu korun.
Tento případ znovu upozorňuje na důležitost obezřetnosti při investicích a na nebezpečí, které může přinést důvěřivost k online reklamám. Policie varuje veřejnost a doporučuje pečlivě zvažovat každou investici, především v oblasti kryptoměn, a prověřovat důvěryhodnost investičních platforem a poradců.
Komentáře
Načítání...