Domácí úkoly by děti neměly vůbec dělat! A tady je pravdivý důvod proč
Už máš udělané domácí úkoly? „- věta, která vyvolává hádky mezi dětmi a rodiči. Nedělání domácích úkolů přivádí rodiče do školy, což později může vést k větším problémem iv budoucnu.
Jsou ale domácí úkoly opravdu tak důležité?
Prozradíme vám, proč by jejich děti neměli dělat a rodiče už nebudou mít zbytečné starosti.
Dělat domácí úkoly s dítětem nijak neovlivňuje výkonnost či na úroveň vzdělání. Mimochodem, tato skutečnost je vědecky prokázána. Profesor z pennsylvánské univerzity publikoval svou desetiletou studii, která jasně ukázala zbytečnost domácích úkolů pro studenty.
Dokonce i v 19. století byly domácí úkoly používány jako trest pro studenty. Koneckonců, co by mohlo být horší než unavenému dítěti vzít volný čas?
„Dítě musí mít svůj vlastní volný čas, kdy nedělá nic: od 2-4 hodin denně. Jejich rodiče to však mají zorganizováno – kroužky, doučování, sportovní aktivity … nervy ze všeho, co je s tím spojené jsou na světě, „tvrdí psycholog Michail Labkovsky.
V Hongkongu, Taiwanu a Japonsku dostávají děti méně domácích úkolů než jejich vrstevníci v jiných zemích. Nicméně asijští chlapci jsou na vrcholech hodnocení a dostávají medaile ze všech druhů olympiád!
Avšak ti školáci, kteří sedí u domácích úkolech v průměru 10 hodin týdně, dosahují jen 10. místo v hodnocení Mezinárodní studie kvality školy TIMSS. Stojí to tedy za to?
Jediný argument na hájení domácích úkolů je ten, že opakováním hodiny si student lépe osvojí problematiku studia.
Proč například školy ve Finsku patří k těm nejlepším?
„Učte se ve škole a odpočívejte doma!“ – většina těchto škol se řídí touto politikou. Úkolem učitele je dát na hodinách maximum znalostí a student již nebude nucen učit se doma více než půl hodiny po skončení školy.
„Je těžko říci, kdo má více psychických problémů – skvělý student nebo Patkar. Jedničkáři, kteří se snaží, vysedávají při knihách a učí se na samé jedničky – úzkostlivé děti s nízkým sebevědomím. Ve vztahu se školou a učiteli by měl být rodič vždy na straně svého dítěte. Pečujte o něj a nebojte se špatných známek. Obávejte se odporu vůči škole a učení. “
Navíc nekonečné hodiny bdění nad knihami a notebookem, kousání tužek a stres nenechá vaše děti bez stopy. Takové děti mají neklidný spánek, často se budí a jsou nemocné.
Nejtěžší období zažívají žáci základní školy
Zvyšováním počtu hodin a správné uspořádání vzdělávacího procesu může vést k lehčímu absolvování školního roku a dokonce se zvýší čas i na zopakování učiva. Praxe je bohužel odlišná.
Bohužel, většina rodičů je přesvědčena o opaku. Myslí si, že domácí úkoly jsou nutné k tomu, aby se dítě učilo být více nezávislé a disciplinované. Bez ohledu na to, jak se starostliví dospěláci snaží, nadměrné množství úkolů způsobuje dětem negativní emoce a znechucení vůči učení jako takovému.
Komentáře
Načítání...