PR článek Whitepress
Sociální síť TikTok aktuálně prochází podobným obdobím jako YouTube před zhruba deseti lety. „Co je to za blbost?“ – „Na tom se dá vydělat?“ – „Youtuber je povolání?“ Takové a v mnoha ohledech agresivnější otázky zaznívaly ještě docela nedávno. Stejně tak se opakují dnes v případě rychle rostoucí čínské sociální sítě založené na krátkých videích s hudbou.
Po celém světě má TikTok přinejmenším stovky milionů uživatelů, a to i přesto, že se mu v poslední době nevyhnuly kontroverze. Čelí nátlaku od úřadů kvůli svému čínskému původu, ačkoliv se od své mateřské firmy ByteDance snaží dlouhodobě distancovat. Najal kvůli tomu do svého vedení dokonce i Kevina Mayera, bývalého vysoce postaveného muže z Disney.
Nakonec ale americký šéf v čele TikToku vydržel jen tři měsíce, než odešel kvůli tlaku od administrativy Donalda Trumpa. Ta hrozila, že čínskou síť v USA zakáže, k čemuž ale nakonec nedošlo a celá situace nenápadně odezněla. Politická rovina ovšem zdaleka není jediný důvod, proč TikTok je často skloňovaný.
Být tiktokerem totiž neznamená nic špatného, kontroverzím navzdory. Také celebrity z této sítě se postupně stávají součástí tzv. influencer marketingu. Dokáží totiž oslovit publikum, které klasická reklama úplně míjí, což je v případě TikToku nejspíš vůbec nejmladší internetová populace. Čínská sociální síť zatím pozornosti marketérů spíše uniká, byť má obrovský potenciál.
Alespoň to tvrdí zakladatel specializované agentury Welovefun Petr Horálek a její projektový manažer Petr Adam, kteří na TikToku vystupují pod přezdívkami @tvujsyn a @trampead. Sami se ale nazývají spíše organizací zkušených tiktokerů a nabízí značkám propojení s novými influencery.
Takovými, které veřejnost zatím tolik nezná, ale i tak už dnes na rychle rostoucí sítí zasahují statisíce českých uživatelů. V rozhovoru pro CzechCrunch pak oba Petrové důležité věci objasňují a mluví třeba i o tom, co dělá firemní prezentaci na TikToku úspěšnou a jak se TikTok liší od jiných platforem.
Proč je TikTok tak zásadní sítí, že si zasloužil založení specializované agentury?
Petr Horálek: Vycítil jsem potenciál, protože je to síť, kde se i s malým profilem dají oslovit masy. Je to specifická platforma a firmy s ní potřebují pomoct. Přitom když jsme Welovefun zakládali, téměř žádné firmy ani kampaně na TikToku ještě nebyly.
Klasické agentury kolikrát vytipují influencery, ale jakoby jim nedokázali dostatečně porozumět, nebo si nejsou „blízko“. Když to přeženu, tak my jsme s našimi influencery jedno tělo a duše. Do tvorby jakéhokoliv obsahu společně přeléváme naše společné know-how. Kolikrát jsem s nimi více času než s vlastní přítelkyní. (smích)
Komentáře
Načítání...